pour ce faire j'ai trouvé divers documents et techniques, mais j'aimerais avoir quelques avis supplémentaires
j'ai trouvé ces FAQ, me donnant les solutions suivantes
http://sjbaker.org/steve/omniv/opengl_text.html
Citation :
Links to some Free Font Libraries:
* The GLUT package contains routines for bitmapped and geometric fonts (made out of lines in this case).
* glTexFont seems to be a pretty reasonable Texture-Font package.
* The 'FNT' component of the PLIB package does a good job of rendering textured fonts - and comes with over a dozen fonts in 'TXF' format. FNT is highly portable. (Since I wrote FNT, I'm a bit biassed).
* TexFont: this is a good tutorial on OpenGL texture-mapped text. It also uses the 'TXF' font format and contains a convertor from X-windows fonts into TXF.
* Font3D converts fonts into geometry which can be exported into a variety of model formats.
* GLTT relies on FreeType and can dow some amazing effects with all three font rendering mechanisms.
* Standard Microsoft-based OpenGL's have a set of 'wgl' calls for drawing raster fonts.
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vous me conseilleriez quoi ?
une autre FAQ
http://www.opengl.org/resources/features/fontsurvey/
me conseille pour le texte 2D à plat d'utiliser -soit GLX ( unix only donc pas portable sous zinzin ) -soit glut,
Pour le texte 2D dans le monde 3D, propose une technique pour utiliser glut afin d'utiliser du texte comme une texture sur un objet 3D, mais n'en dit pas que du bien.
Quels sont vos conseils à vous ?
Message édité par farib le 17-06-2004 à 23:48:39
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Bitcoin, Magical Thinking, and Political Ideology