Bonsoir,
Je décides ce soir de créé ce topic pour savoir si qq a du avoir a faire au SAV Sapphire, je vous explique mon prob. j'ai une x800pro vivo encore sous garanti (mais plus en magasin, seulement constructeur) c'est avec donc avec un anglais approximatif que j'ai pus exposé mon problème (artefacts de temps a autres pas toujours pourtant la carte n'a jamais été oc, ça ne m'interese pas et puis aussi et surtout pour une question de garantie) voila ce j'ai donc reçu, et c la que j'ai besoin d'un coup de main c'est pour cela que je fais appel a tous ceux qui ont eu de près ou de loin a faire au SAV sapphire et m'expliquer comment ont-ils pus résoudre leurs problème !
Voila donc le mail (avec fichier joint) que j'ai reçu après envoi du miens expliquant le prob.
Dear Customer,
Sapphire RMA conditions are available at http://www.eqscomputers.com/rma/?1
(please do NOT fill out the Online RMA document, send us back the Excel file
attached to this email).
Please note that we charge an administration fee of £25.85 GBP including VAT
for all customers. This fee covers a maximum of 2 cards only. Any subsequent
cards will be charge accordingly.
We just offer payment by www.paypal.co.uk (please read FAQ/help if you have
problem here).
Within the next 3 days, after receiving a reply from you we will request the
payment via PayPal. If you dont receive it (please check your spam filter),
please send us a reminder again.
After having received your payment we can start processing your RMA.
Furthermore we have to issue an RMA-number with our factory in Hong Kong,
which can take up to 4-5 days. Afterwards you will get an email from us,
including this RMA number and all the other necessary information.
Furthermore you are responsible for shipping the card (without any cables or
accessories) and all incidental costs to us, we will pay for the return.
Please reply with the attached Excel form as described bellow (You only need
to fill in the first datasheet of the file, titled RMA Form):
Returned From: YOUR NAME / COMPANY NAME
Address: YOUR POSTAL ADDRESS
Tel.: YOURE TELEPHONE NUMBER (COUNTRY CODE AREA CODE NUMBER)
Page: 1 of 1
Contact Person: YOURE NAME
Email: YOURE EMAIL ADDRESS
QTY = quantity: 1
PN = part number: YOU WILL FIND THIS AT THE BACK OF THE CARD ON A WHITE
LABEL (1024-xxxx-xx-SA)
Description = MODELL NAME OF YOUR CARD (F.E. 9700 PRO 128MB)
SN = serial number: F.E. SN A1234567890
Problem:
Corruptions
System crashes
Lock up
No display
Fan defective
TV out, TV in defective
Others (Windows Error etc
)
--- PLEASE NOTE: If we currently do not have your cards model in stock, it
can take up to 4-6 weeks to receive your replacement card. This is due to
shipment from our factory in Hong Kong. Please accept our apologies. ---
Regards,
Andrew Weaire
Senior Technician
www.eqscomputers.com
EQS Ltd.
Tel: 08701 228238
Fax: 08701 228239
J'ai donc plusieurs question concernant ce mail, malgré mon anglais approximatif j'en ai qd meme deduit qu'il fallait que je paye 25.85 livres sterling et ça par paypal (chose que je ne connait pas et que je n'ai jamais utilisé) hormis le fait qu'il failles que je paye, je n'ai pas compris la démarche a suivre en fait alors voila
1° Je paye a qui ? quand ? et pourquoi ? le n°RMA quand est-il fourni ?
2° Quand dois-je envoyé la carte avant ? après?
J'espère que quelqu'un a déjà été dans ce cas la pour qu'il puisses m'éclairer car je patauge complètement
Voila help please !!!!!!!!!!!!
Message édité par I-Khalifa-I le 10-04-2006 à 16:44:55