Dans les alims il y a deux choses: le rendement, et le reste. Le reste peut être très sympa sympa: si l'alim à un rendement de 65% ca veut dire 1) plus de consomation, et que 2) en plus 35% de l'energie est directement transformée en chaleur.
Je ne sais pas si beaucoup de gens pensent comme moi que c'est cache poussière d'avoir une alim qui prétend à la performance (et donc au silence et à la "fraicheur" ) si le rendement n'est pas bon. Il y a forcement un truc dans ce cas. Trop chaud, ou trop bruyant.
La plupart des alims DE MARQUE on un rendement dans les 65%/70%.
maintenant les choses serieuses
http://www.silentpcreview.com/article149-page3.html
Enermax noisetaker 475ax-etc..
Citation :
. EFFICIENCY is the highest of any PSU tested by SPCR so far. No other unit has ever reached 80% in the SPCR lab. The Enermax NoiseTaker 475 actually hit 82%! The closest runner-ups are the Seasonic Super series PSUs, which reach 78-79% at max efficiency. This performance is all the more amazing when you consider that neither the Enermax spec sheet nor their promotional marketing materials even mentions efficiency.
In fact, the efficiency is so high that after the first run of tests, I ran them all through again, sure that I had made an error -- and got the same results. The small difference between case and exhaust temperatures is one practical indication of this efficiency: The PSU adds little additional heat to the air going through it under all but the highest loads.
|
edit: un autre point important
Citation :
The minimum noise is not better than the quietest PSUs tested, especially when the quality of the noise is considered, but the ramp-up step of fan speed at over ~200W output is at considerably a higher point than seen before. This may give the Enermax NoiseTaker a very practical real-world advantage when used in high power systems.
|
Antec on 1 alim avec un aussi bon rendement, c'est la phantom fanless, mais c'est un choix qu'ils ont fait fait uniquement pour celle là; les autres antec ont un rendement très moyen malgrès un marketing d'enfer.
Voila, je ne dit pas que j'ai raison. C'est juste mon avis, que je partage.
Message édité par wildtestbody le 04-10-2004 à 15:40:51