Citation :
Q-Quelles version de Directx devrait je utiliser pour le jeu?
A-D'apres Gary McTaggart: (NDLR : il doit bosser a Valve)
DirectX 7.0 - RADEON 7200, GeForce2 MX, GeForce4 MX
DirectX 8.0 - GeForce3, GeForce4 Ti, GeForce FX 5200
DirectX 8.1 - RADEON 8500, RADEON 9200, GeForce FX 5700, GeForce FX 5950
DirectX 9.0 - RADEON 9500 and up, RADEON X800, GeForce 6800
Q- Quelles la différences entre les différentes versions de DirectX?
A-DirectX 7.0: No model decals, no detail props, no refective water, no bumpmaps, reduced model level of detail
DirectX 8.0: No local specular on water, no water blending into land, shadows are not as soft
DirectX 8.1: No local reflections on water, no water blending into land, soft shadows
DirectX 9.0: Water reflections, water refraction, smooth shorelines, soft shadows, blended bumpmaps
(NDLR : termes Techniques spécifiques a la 3D, si vous savez ce que c'est, c'est pas grave)
|